معیار های انتخاب بچینگ پلانت مناسب

معیار های انتخاب بچینگ پلانت مناسب

معیار های انتخاب بچینگ پلانت مناسب

دستگاه بچینگ در سایز های گوناگون به فروش میرسند. شما باید به میزان تولید بتن خود توجه کنید و سپس نسبت به خرید این دستگاه کاربردی اقدام نمایید. در برخی از شرایط افراد با خرید دستگاه بزرگتر از نیاز خود، طبیعتاً هزینه بیشتری پرداخت کرده‌اند که از نظر اقتصادی به صرفه نیست. در برخی از شرایط دیگر نیز سایز کوچک دستگاه را تهیه می کنند، در صورتی که به دستگاه بزرگتر نیاز دارند. ما در این مقاله قصد داریم، در مورد معیار های انتخاب بچینگ پلانت مناسب با شما صحبت کنیم.

قیمت دستگاه بچینگ پلانت

صددرصد قیمت یکی از معیار های اصلی برای انتخاب دستگاه بچینگ است. سایز دستگاه باعث می شود تا شما قیمت های متفاوتی را برای خرید در نظر بگیرید. البته ناگفته نماند که دستگاه‌ های ایرانی نسبت به خارجی قیمت کمتری را برآورد می کنند. با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید نسبت به خرید هر کدام اقدام نمایید. در برخی از مواقع بسیاری از افراد نیز از دستگاه های دست دوم استفاده می‌کنند. تنها در این هنگام باید از یک مرجع معتبر نسبت به خرید دستگاه دست دوم اقدام نمود. به این دلیل که، دستگاه اگر عمر مفید خود را به پایان رسانده باشد، برای شما مشکلات ریز و درشت زیادی را به وجود می‌آورد. البته کیفیت قبل از قیمت جزء اولویت ها به حساب می آید. اما به هر صورت قیمت یکی دیگر از معیار های اصلی برای خرید این دستگاه  است.

مدت زمان اتمام پروژه

معمولاً زمان اتمام پروژه خود معیاری اصولی به حساب می آید. دستگاه های بچینگ ثابت، پرتابل و موبایلی هرکدام مناسب یک موقعیت و زمان خاص هستند. قابلیت هرکدام با توجه به مدت زمان اتمام پروژه مشخص می شود که به عنوان مثال، اگر شما پروژه ای کمتر 4 سال را در دست دارید، طبیعتاً بهترین گزینه دستگاه پرتابل است. این دستگاه به راحتی قابل حمل است. همچنین از جمله بهترین انتخاب ها به حساب می آید. البته ناگفته نماند که دستگاهی مانند بچینگ پلانت موبایل نیز برای پروژه های بسیار کوتاه نیز مناسب است. اما اگر پروژه شما حدوداً از 3 یا 4 سال بیشتر طول می کشد، طبیعتاً باید از دستگاه های بچینگ ثابت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که یکی دیگر از معیار های اصلی توجه به مدت زمان اتمام پروژه است.

نوع میکسر و نوع مصالح

همانطور که گفته شد نوع میکسر نیز بر روی قیمت دستگاه بچینگ تاثیر واضح خود را می گذارد. اما کیفیت میکسر نیز باعث می شود تا شما به دنبال هر نوع دستگاهی باشید؛ چرا که میکسر تک شفت و یا حتی تویین شفت برای مواقعی که به هر دلیل شما به دنبال کیفیت بالا هستید، مهم است. اما اگر به هر دلیلی کیفیت آنچنان برای شما مد نظر نیست، میکسر درامی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین نسبت به میکسر تک شیفت هزینه بسیار کمتری را نیز به خود اختصاص می دهد. شما باید بدانید از چه مصالحی در چه سایزی قرار است استفاده کنید. به این دلیل که نوع مصالح یکی دیگر از معیار های اصلی انتخاب بچینگ پلانت مناسب است.

فضای نصب بچینگ پلانت

قبل از خرید دستگاه بچینگ پلانت به این نکته توجه داشته باشید که فضای نصب دستگاه چگونه است. دستگاه باید در محلی نصب گردد که بعد از بارگیری این اختیار را داشته باشد تا به راحتی موقعیت را ترک کند. به همین دلیل نوع زمین و موقعیت آن جزء موارد بسیار کلیدی به شمار می آید. اختلاف ارتفاع همیشه به جابجایی مصالح آسیب وارد می کند. میزان تولید بتن به سطح مورد نظر بستگی دارد.

بچینگ

سخن پایانی

دستگاه بچینگ از جمله دستگاه های ضروری جهت تولید مخلوط بتن است. این دستگاه می تواند مواد گوناگون را با یکدیگر میکس کرده و بتن را تحویل دهد. امروزه این دستگاه را یکی از کاربردی ترین تجهیزات در ساخت و ساز می شناسند. به همین دلیل شناخت معیار های اصلی برای خرید دستگاه به کیفیت و مقرون به صرفه بودن خرید کمک می کند. چنان چه شما به هر دلیلی بدون در نظر گرفتن مواردی که گفته شد، نسبت به خرید دستگاه اقدام کنید، با هزینه های جانبی گریبانگیر خواهید شد. کیفیت این دستگاه در هر شرایطی قطعاً حرف اول را می زند. به این علت که می تواند سرعت اجرا را به راحتی افزایش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.