دستگاه ثابت تولید قطعات بتنی SM-555

دستگاه ثابت تولید قطعات بتنی SM-555 ، (تک سیلو) ماشینی کاملا تجهیز و بروز با قابلیت تولید انواع قطعات پیش ساخته بتنی از ارتفاع 5 تا 35 سانتی متر به وسیله تعویض قالب بدونه نیاز به باند بتنی، که مطابق استانداردها با بهره گیری از دانش روز و تجربه مهندسان و طراحان کارآزموده طراحی و تولید شده است.

این دستگاه به صورت ثابت با اشغال حداقل فضا، جهت تولید انواع قطعات پیش ساخته بتنی روی پالت های چوبی یا فلزی به ابعاد 140*120 با مقاومت و کیفیت عالی کاربرد دارد.

دستگاه بلوک زن SM-555 با توجه به سقف سرمایه گذاری مشتری قابلیت طراحی و ساخت در دو حالت فرمانپذیری و کنترل اتوماتیک ( سیستم فرملن PLC ) یا نیمه اتوماتیک ( با فرمان اپراتور ) را بدونه تغییر در کیفیت محصول را دارد.

دستگاه SM-555 ضمن قابلیت کارکرد به صورت مستقل، در کنار ماشین آلات و رباتهای مربوطه میتواند یک خط تولید ایده آل کامل و بروز جهت تولید انواع قطعات پیش ساخته بتنی با تولید انبوه و کیفیت عالی باشد.

برای دیدن مطالب مرتبط با بلوک زن اتوماتیک اینجا کلیک کنید.

دستگاه SM-555 در دو تیپ کلی طراحی و تولید میشود :

SM-555 (II) SM-555 (I)
قابلیت تولید روی پالتهای پایه دار به ابعاد 110*140 سانتیمتر

دارای 4 عدد پایه در زیر پالت ها

قابلیـت تولیـد روی پالتهـای چوبـی یـا فلـزی بـه ابعـاد 4*110*140 سـانتیمتر
دارای ربات پالت گذار به ظرفیت 20 عدد پالت و ریل متحرک جهت انتقال پالت ها دارای مخزن پالت گذار به ظرفیت 25 پالت
قالب در هر مرحله قابلیت تولید 12 عدد بلوک 20*40*20 سانتیمتر را دارد و قالب های دیگر نیز به نسبت تقسیم می‌شود قالب در هر مرحله قابلیت تولید 12 عدد بلوک 20*40*20 سانتیمتر را دارد و قالب های دیگر نیز به نسبت تقسیم می‌شود
محصول بلوک cm20*55*20 جدول cm 15*60*60 کفپوش cm 5*20*10
تعداد در هر قالب 12 عدد 4 عدد 60 عدد

محصولات دستگاه SM-555 :

دستگاه SM-555 با قابلیت تعویض قالب امکان تولید محصولات زیر را نیز دارد:

• انواع بلوکهای سیمانی با ضخامت دیواره حداقل 18 میلیمتر به بالا

• انواع جداول خیابانی (ساده، کانیو و رفوژ ) به صورت خوابیده

• انواع کفپوش های بتنی با ضخامت حداقل 5 سانتیمتر

• انواع فلاورباکس و تایل بتنی تا ارتفاع حداکثر 35 سانتیمتر

مشخصات مشترک دستگاه ثابت تولید قطعات بتنی SM-555 :

• توان 380 ولت / 3فاز / 60-50 هرتز

• 6 عدد ویبره پر قدرت با قابلیت تنظیم شدت ویبره ها جهت بارگیری سریع قالب و تراکم محصول که هر یک توسط الکتروموتور مجزا کار میکنند.  2( عدد زیر میز قالب، 2 عدد روی سمبه پرس، 2 عدد به بدنه کالف قالب بلوک)

• مجهز به سیلو تغذیه مصالح با حجم یک مترمکعب

• مجهز به ویبره های قدرتمند با قابلیت تنظیم شدت ارتعاش

• دارای سیستم هیدرولیک یا یونیت و شیر هیدرولیک های مجهز به فشار شکن و فشار سنج

• دارای میز فرمان و جایگاه اپراتور با تسلط کامل نسبت به دستگاه

• تابلو برق سه فاز 45 آمپر مجهز سیستم ایمنی و کنترل فاز

• سیلوی تغذیه مجهز به دریچه تخلیه جهت بارگیری پرکن قالب که توسط جک هیدرولیکی اتوماتیک کار میکند.

• پارو پرکن قالب مجهز به شن شکن متحرک جهت جلوگیری از سفت شدن بتن داخل پارو و بارگیری سریع قالب به صورت اتوماتیک

• سیستم هیدرولیک با مخزن روغن به ظرفیت 500 لیتر دارای خنک کننده روغن از نوع آب خنک

• سیستم هیدرولیک با پمپ پیستونی مجزا که توسط 2 عدد جک هیدرولیکی پرس و تراکم محصول را اعمال میکند.

• دارای ربات جهت انتقال و جمع آوری پالت محصول پس از خروج از دستگاه

• دارای تابلو برق مجهز به سیستم فرمان PLC و صفحه HMI با میز فرمان و جایگاه اپراتور مجزا

خط ثابت SM-555 (با قابلیت تولید محصول با لایه رنگی)

کاربرد: تولید انواع قطعات بتنی شامل انواع بلوک سقفی و دیواری و انواع سنگ فرش و جدول خیابانی-به صورت دو لایه (با سطح رنگی).

خط ثابت تولید قطعات بتنی دربردارنده دستگاه‌هایی کامل و  تجهیز به سیستم تمام اتوماتیک می باشد به کار بردن قطعات و تجهیزات با استحکام بالا و استفاده از سیستم ؟ با برنامه نویسی مبتکرانه و منحصر به فرد در ماشین آلات این خط سبب گردیده این خط تولید با نیاز به حداقل نیروی انسانی-بهره وری بسیار زیاد با سرعت فوق العاده در زمینه تولید  انبوه قطعات بتونی با کیفیت استاندارد را داشته باشد. این خط دارای پرس و ویبره بسیار قوی می باشد که باعث تراکم بهتر محصول و مقاومت بیشتر قطعه می گردد. این خط در سه حالت مختلف قابلیت کارکرد دارد. که  بنا به تشخیص اپراتور در حالت دلخواه-قرار می گیرد.

1 حالت تمام اتوماتیک (کلیه مراحل در این حالت بدون نیاز به اپراتور و فقط با تعیین  ثبت مصالح مورد نیاز از طریق صفحه ؟ دستگاه و زدن کلید استارت شروع به کار می کند)

2 حالت نیمه اتوماتیک (در این حالت کلیه قسمت ها از جمله سیستم ؟ ، میکسر ، انتقال مصالح و-ربات پالت جمع کن همگی به صورت اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور و با هماهنگی با کارکرد دستگاه تولید-قطعات بتنی(دستگاه پرس) که توسط اپراتور هدایت می شود کار می کنند.)

3 حالت دستی (کلیه قسمت ها و مراحل با کنترل و هدایت اپراتور کار می کنند.) تمامی قالب های این خط به صورت یک تکه می باشند که شکل و ابعاد محصول از طریق دستگاه ؟ در ورقه برش و ایجاد می گردد.

قسمت های مختلف خط ثابت تولید قطعات بتنی:

1- سیستم کنترل (شامل میز کار دیجیتالی تشکیل شده از صفحه لمسی و کلیدهای فرمان جهت کنترل و هدایت قسمت های مختلف خط می باشد)

2- سیستم توزین (شامل دستگاه هاپر جهت دپو مصالح با دانه بندی های مختلف مورد نیاز و باسکول دیجیتال برای تعیین وزن مصالح و دانه بندی های مورد نیاز)

3- خط انتقال مصالح (شامل نوار نقاله و  اسکرو سیمان جهت انتقال مصالح به مرحله بعد)

4- میکسر (شامل باسکول دیجیتالی جهت تعیین وزن و مقدار سیمان مورد نیاز و کنتور آب دیجیتالی جهت تعیین مقدار آب مورد نیاز میکس مصالح و مخلوط کن بتن با ظرفیت حدود ۲ تن جهت میکس مصالح در مدت زمان سه دقیقه)

5- دستگاه تولید قطعات بتنی (مصالح پس از میکس به درون  سیلوی این دستگاه منتقل می شود این دستگاه دارای پرس و ویبره بسیار قدرتمندی می باشد در زیر دستگاه ایکس ری قرار دارد که پالت ها راکت در دو نوع چوبی و آهنی تولید می شود را به زیر قالب هدایت می کند و محصول بر روی پالت تولید می شود و از طرف دیگر دستگاه محصول بر روی پالت خارج شده و به سمت رباط جمع کن هدایت می‌شود.)

6- ربات جمع کن مصالح (شامل یک آسانسور بالابر هیدرولیک می باشد که محصول تولید شده بر روی پالت را به همراه پالت از روی ریل دستگاه برداشته و در پنج یا ده طبقه بر روی هم قرار داده و به محل دپو منتقل می کند)