ریل و ربات پالت

ریل و ربات پالت ، بارگیری پالت های حاوی محصول پس از تولید جهت عمل آوری و تخلیه پالت ها نیز بعد از عمل آوری در صورتیکه توسط نیروی انسانی به صورت دستی انجام شود، علی رغم زحمت بسیار ، هزینه و زمان زیادی را می طلبد. در همین راستا مجموعه سپاهان ماشین علاوه بر تولید دستگاه های بلوک زن و جدول زن ، ربات پالت ( آسانسور پالت) را با طرح و مدل های زیر جهت سهولت و صرفه تولید با دستگاه های ثابت طراحی و تولید نموده است.

1. ربات پالت الواتور (Elevator):

ربات پالت الواتور در انتهای ریل جلو دستگاه ثابت قرار می گیرد و پالت های رنگی حاوی محصولات تولید شده را از روی ریل برداشته و تا حد ظرفیت تعریف شده به صورت طبقاتی بر روی یکدیگر قرار می دهد و آماده انتقال به محل عمل آوری توسط لیفتراک یا فینگر کار می کند.

2. ربات پالت لوراتور (Lowerator):

ربات پالت لوراتور در ابتدای ریل پشت دستگاه ثابت قرار می گیرد، پالت های حاوی محصولات عمل آوری شده که روی یکدیگر قرار دارند، توسط لیفتراک یا فینگرکار داخل محفظه ربات روی فک های نگه دارنده قرار می دهند، سپس پالت ها از زیر به صورت تکی روی ریل پالت منتقل و جهت تخلیه و تمیز کاری پالت برای تولید مجدد به مرحله بعد منتقل می شوند.

ربات پالت های الواتور و لوراتور از لحاظ ساختار و طراحی کاملا شبیه یکدیگر می باشند ، تنها در مکانیزم کارکرد مخالف یکدیگر ( بالابر و پایین بر ) می باشند.

شرکت سپاهان ماشین جهت خط تولید ثابت با قابلیت تولید روی پالت های پایه دار، آسانسور پالت SM-1 مجهز به فک های هیدرولیکی و در خط تولید روی پالت های تخت (بدون پایه)، ربات پالت SM-2  مجهز به فک های طبقاتی نردبانی را طراحی و تولید می کند.