کیفیت سیمان و ماسه در قطعات پیش ساخته بتنی

کیفیت سیمان و ماسه مصرفی در ساخت و ساز بسیار مهم است. به طور کلی مهم ترین اصل تاثیر گذار در کیفیت سیمان و ماسه، نوع سیمان است. به این منظور سنگدانه های به کار رفته بتن باید به صورت کاملا یکدست باشند و همچنین مواد ناخالص در آنها وجود نداشته باشد.

پیشگفتار

کیفیت سیمان و ماسه در تولید بتن و قطعات پیش ساخته بتنی بسیار مهم است. امروزه افراد ماهر در این زمینه به خوبی می دانند که نسبت دقیق آب و سیمان مخلوط شده باید به چه اندازه باشد و بهترین برند سیمان تولید شده چیست. بنابراین بر همان معیار اقدام به تولید بتن و قطعات پیش ساخته بتنی می کنند و آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. از طرفی دیگر اگر افراد بی تجربه در این زمینه اقدام به تولید نمایند، به علت فاقد اطلاعات کافی محصول مرغوبی را در اختیار مشتریان قرار نخواهند داد.

بتن و قطعات بتنی نامرغوب هم می تواند موجب بروز حوادث ناگوار در پروژه های عمرانی گردد و خسارات فراوانی را هم به بنا و هم به افراد وارد نماید در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم.

تولید قطعات بتنی پیش ساخته

معیار های کیفیت سیمان و ماسه

کیفیت سیمان و ماسه مصرفی در ساخت و ساز بسیار مهم است. به طور کلی مهم ترین اصل تاثیر گذار در کیفیت سیمان و ماسه، نوع سیمان است. به این منظور سنگدانه های به کار رفته بتن باید به صورت کاملا یکدست باشند و همچنین مواد ناخالص در آنها وجود نداشته باشد. لازم است توجه داشته باشید که برخی از این مواد ناخالص کیفیت کل کار را بهم خواهد زد. به عنوان مثال اگر در مخلوط شما مقداری زغال وجود داشته باشد، مانع از سفت شدن سیمان می گردد.

مشخصه دیگر در کیفیت سیمان و ماسه، نسبت آب به سیمان می باشد. افراد ماهر به خوبی این را می دانند که ریختن مقدار زیادی آب در سیمان مانع از گرفتن آن می شود و همچنین اگر آب ریخته شده در آن کم باشد، مخلوط شما با سرعت بسیار بالایی سفت می شود. به این ترتیب تا زمانی که به انتهای مخلوط خود برسید، سفت شده و قابلیت مصرف خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل این امر که نسبت آب به سیمان چقدر باشد هم در کیفیت سیمان و ماسه بسیار مهم است.

عمل لغزاننده در تولید بتن همن باید به نحو مناسبی انجام گرفته باشد تا سیمان مورد نظر شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بهتر است که در این خصوص از میکسر ها استفاده شود. این دستگاه ها می توانند به خوبی سیمان و ماسه را با هم مخلوط نمایند و در نتیجه محصول مرغوب تری را به شما تحویل خواهند داد. شرکت های معتبر هم در حال حاضر از این وسیله برای ساخت سیمان استفاده می کنند.

سنگدانه های یکدست بتن

ویژگی های سیمان مرغوب

مرغوب بودن کیفیت سیمان و ماسه، بر اساس فاکتور هایی تعیین می شود. مهم ترین فاکتور مورد نظر در این زمینه، مقاومت بالای سیمان شماست. یک سیمان یا قطعه پیش ساخته بتنی باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند وزن بنا را بر روی خود تحمل کند. در صورتی که به این مورد توجه نشود، دیوار های شما به سرعت ترک می خورند و بنای شما فرو خواهد ریخت. اصلا دور از ذهن نیست که چند نفری هم در هنگام بروز حادثه در ملک حضور داشته باشند و بنابراین آسیب های بسیار سهمگینی به افراد وارد شود.

مقاومت در برابر شرایط جوی و مواد شیمیایی هم از دیگر مواردی است که در تعیین کیفیت سیمان و ماسه بسیار مهم است. یک قطعه بتنی باید دارای مقاومت خوبی در برابر مجموعه عوامل یاد شده داشته باشد و از نفوذ این مواد جلوگیری کند. ممکن است در هنگام بارش باران و سرد گرم شدن هوا بتن ترک بخورد و در نتیجه قابلیت خود را از دست بدهد.

سیمان شما باید مقاومت کافی را در برابر تغییر حجم ناشی از عوامل مختلف داشته باشد. به طوری که با تغییر حجم، بنا تخریب نگردد. این تغییر حجم می تواند ناشی از عوامل محیطی، فشار، برودت هوا و سایر موارد باشد. همچنین حرارت و دما هم گاهی اوقات موجب تغییر حجم سیمان می شوند.

و اما آخرین موردی که در اینجا قابل ذکر است، آب بندی کامل بتن می باشد. قطعه سیمانی شما باید به طور کامل آب بندی شود تا در صورت قرار گرفتن در مجاورت آب، به مقدار کمتری آب را از خود عبور دهد. همچنین در برابر واکنش های سایشی آب مقاومت لازم را از خود نشان دهد.

نکات مهم در رابطه با کیفیت سیمان و ماسه

  • توجه به گرمی و سردی محیط در هنگام تولید سیمان هم عامل تاثیرگذاری بر کیفیت سیمان و ماسه مصرفی است. در هوای گرم آب موجود در سیمان به سرعت تبخیر می شود و در هوای سرد هم آب موجود در آن به سرعت یخ می زند. بهتر است تولید سیمان در هوای متعادل انجام گیرد.
  • کیفیت سیمان و ماسه قطعات پیش ساخته بتنی بسیار مهم است. زیرا این قطعات در اصل برای سرعت گرفتن روند کار تولید می شوند و بی کیفیتی آنها موجب تعلیق انجام کار خواهد شد.

بهتر است برای اطمینان از کیفیت سیمان و ماسه مورد نظر خود، آنها را از مراکز معتبر خریداری نمایید. در عمل خرید قطعات پیش ساخته بتنی بی کیفیت موجب خسارت های بیشماری به بنای شما خواهد شد و قطعا این اتفاقی خوشایند برای شما نخواهد بود.

دیوار های پیش ساخته بتنی

خرید قطعات پیش ساخته بتنی با کیفیت

شما عزیزان می توانید هم اکنون در سایت ما، اقدام به خرید قطعات پیش ساخته بتنی با کیفیت نمایید. ماشین سازی سپاهان بلوک زن متحرک تمامی نکات لازم را در تولید این مواد رعایت کرده است تا کیفیت سیمان و ماسه و قطعات بتنی خریداری شده شما تامین گردد. سیمان و قطعات پیش ساخته بتنی در سایت ما بر اساس آخرین استاندارد ها تولید شده اند و می توانند در هر جایی مورد استفاده قرار گیرند.

بنابراین وقت را تلف نکنید و هم اکنون اقدام به خرید قطعات پیش ساخته بتنی و سیمان در سایت ما نمایید. مطمئن باشید که پس از خرید از کیفیت بالای محصولات ما حیرت زده خواهید شد. قیمت محصولات ما هم با توجه به کیفیت بالای آنها بسیار قابل توجه است و بر اساس نیاز مشتریان، قیمت گذاری شده است.

همچنین تنوع بالای قطعات پیش ساخته در سایت ما هم بسیار قابل توجه است و بر اساس نیاز شما، در اختیارتان قرار داده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.