سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زنی

سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زنی

سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زنی

دستگاه بلوک زن هم مانند ماشین آلات بلوک بتنی، در کشورهای توسعه یافته و همچنین در حال توسعه به دلیل نتایج سریع، قابل اعتماد و همچنین قوی مورد توجه قرار گرفته اند. در حالی که این ماشین ها بسیار موثر هستند، نگهداری از آنها نیز بسیار مهم است.

این ماشین ها باید در بدترین شرایط آب و هوایی کار کنند و شن، ماسه و ریز گرد و غباری که در معرض آن قرار دارند را دست کم نگیرند. با توجه به شرایط سختی که این سازندگان بلوک بتنی باید تحت آن کار کنند، انجام تعمیر و نگهداری منظم ضروری است تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و دستگاه بتواند همانند روز اول کار کند.

ما در مجموعه سپاهان ماشین آنچه لازم است که شما بدانید را برای شما توضیح می دهیم. ما مجموعه‌ای از ماشین‌آلات بلوک‌های بتنی ، بلوک زن اتوماتیک، جدول زن اتوماتیک ، جرثقیل بازویی و … را با مهندسی دقیق ارائه می‌دهیم که به دلیل عملکرد روان و عمر کاری طولانی آن مشهور است. ما این ماشین ها را با رعایت استانداردهای صنعتی بین المللی با کمک مهندسان ماهر خود می سازیم.

دستگاه بلوک زنی

به دستگاهی گفته می شود که بلوک های سیمانی را تولید می کند و به این عملیات بلوک زنی گفته می شود. به طور کلی این دستگاه از سه بخش بدنه ، قالب و سمباده تشکیل شده است و با استفاده از این همین اجزا انواع بلوک های سقفی و دیواری تولید می شود.

سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زنی

بهترین راه برای نگهداری ماشین آلات بلوک سازی

هرگز از ناهنجاری ها غافل نشوید

تشخیص ناهنجاری ها: در صورت مشاهده هر گونه ناهنجاری، دستگاه باید در اسرع وقت از کار کردن متوقف شود تا از ناهنجاری های بیشتر جلوگیری شود. علت ناهنجاری باید بررسی شود. یک خطای جزئی می تواند باعث از کار افتادن کل سیستم شود، بنابراین تشخیص این خطا بسیار مهم است.

بررسی کوتاه: برای جلوگیری از تلفات عمده، یک بررسی کوتاه عملکرد لازم است، حتی قبل از راه اندازی ماشین آلات بلوک بتنی، تا مطمئن شوید همه چیز خوب کار می کند. قبل از به کار انداختن دستگاه می توان روغن کاری، ناهنجاری های عملکردی، خرابی قطعات، سفت کردن و چند بررسی دیگر را انجام داد. این کار از خرابی کل سیستم و توقف در وسط کار جلوگیری می کند.

متخصصین آموزش دیده برای کار با ماشین آلات ساخت بلوک بتنی

اگر تعمیرو نگهداری انجام نشود بسیار بهتر از این است که تعمیرات توسط افراد غیر ماهر انجام شود. یک خطای جزئی که نادیده گرفته شود یا به درستی به آن رسیدگی نشود، می تواند منجر به یک خطای بزرگ شود.

در نتیجه، باید اطمینان حاصل شود که کلیه تعمیرات و خدمات منحصراً توسط متخصصان واجد شرایط انجام می شود. نگهداری قطعات مکانیکی دستگاه بلوک سازی در شرایط خوب باعث اطمینان بیشتر، افزایش کارایی و افزایش طول عمر آن می شود.

یک متخصص آموزش دیده چه می کند؟

  1. بررسی روتین

قبل از استفاده از محکم بودن بست های دستگاه بلوک زن اطمینان حاصل کنید. قطعاتی که نیاز به روغن کاری دارند باید بر اساس الزامات روغن کاری شوند.

  1. بازرسی منظم

بررسی کنید که آیا سیستم کنترل مکانیکی و کلیدهای های دستگاه عادی هستند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که اجزای کنترل مطابق با نیاز کار می کنند.

سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زنی

  1. کتابچه راهنمای تجهیزات را بخوانید و طبق آن عمل کنید

قبل از راه‌اندازی تجهیزات، مجدداً بررسی کنید که همه قطعات، تنظیمات برنامه و غیره سالم هستند. از دستگاه مطابق با رویه های عملیاتی استفاده کنید، عملکرد آن را کنترل کنید و در صورت مشاهده هر گونه بی نظمی، فوراً آن را خاموش کنید. پس از استفاده از دستگاه، حتماً آن را طبق دستورالعمل تمیز کنید.

  1. نگهداری در دمای پایین یا بالا

وقتی صحبت از ماشین آلات ساخت بلوک های توخالی بتنی می شود، تولید در زمستان و تابستان یکسان نیست؛ آب و هوا تفاوت زیادی ایجاد می کند. اغلب در تولید از آب در مواد استفاده می شود و دمای پایین باعث یخ زدن مواد می شود.

برای جلوگیری از این امر، استفاده از ضد یخ باید توصیه شود و محصولات خام نیز باید عایق بندی شوند. دمای پایین نیز می تواند بر روان کننده ها تأثیر بگذارد، بنابراین ضد یخ نیز در روان کننده ها توصیه می شود. برای جلوگیری از یخ زدن دستگاه هنگام استراحت، توصیه می شود تمام مایعات هیدرولیک را تخلیه کنید.

  1. محل قرار گیری دستگاه

به منظو کارایی بهینه دستگاه سعی کنید در محلی دستگاه بلوک زن را قرار دهید که سطح آن صاف باشد. خود دستگاه در طول مراحل تولید لرزش و تکان هایی دارد و اگر در سطح ناهموار قرار بگیرد ممکن است باعث آسیب رسیدن به قطعات آن شود، پس باید دستگاه را در محل صاف و هموار نصب کنید تا عملیات تولید متوقف نشود.

  1. تعویض قالب دستگاه

پس از استفاده مکرر از دستگاه و قالب تولید، باید تمامی دستگاه را چک کنید مخصوصا قالب دستگاه را. این قالب ها پس از تولید مقدار زیادی بلوک دیگر کارایی اولیه را ندارند و ممکن است بلوک های تولیدی را خراب کنند. بنابراین در موقع خرید دستگاه از فروشنده حتما سوال کنید که پس از تولید چه مقدار بلوک، قالب دستگاه باید عوض شود.

 

سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زنی

  1. نحوه کار با دستگاه

حتما شخصی که با دستگاه کار می کند باید آموزش های لازم را ببیند. از جمله نکاتی که اوپراتور دستگاه باید بداند این است که در مرحله اول باید از یک محافظ برقی با کیفیت استفاده کند تا در هنگام نوسانات به موتور دستگاه آسیبی وارد نشود.

نکته بعدی این است که هنگامی که قالب دستگاه خالی است باید عملیات ویبره زدن را متوقف کند چرا که اگر قالب دستگاه خالی باشد و عملیات ویبره زدن ادامه داشته باشد شاسی دستگاه خراب می شود. پس از اتمام مراحل بلوک زنی باید دستگاه به طور کامل خاموش شود و حتی از برق نیز کشیده شود.

سخن آخر

با رعایت تمامی نکات اصولی و نگهداری که در بالا ذکر شد می توان دستگاهی با طول عمر و کارایی بالا داشت که به زودی خراب نمی شود و در سرویس دهی دچار ایراد نمی شود و در نتیجه شما متحل ضررتوقف تولید نمی شوید.

از شما خوانندگان عزیز سپاسگذریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. اگر شما هم نکاتی را به خاطر دارید که در این مقاله به آن اشاره نشده بود خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها مطالب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.