انواع دستگاه بلوک سازی و مزایا و معایب

انواع دستگاه بلوک سازی و مزایا و معایب آن

انواع دستگاه بلوک سازی و مزایا و معایب آن

شاید بپرسید ایده طراحی دستگاه بلوک زن بتنی و دستگاه جدول زن چه زمانی به ذهن مهندسان رسید؟ در اواخر قرن بیستم با پیشرفت سریع تکنولوژی در همه زمینه ها و با رشد جمعیت نیاز به ساختمان چند طبقه غیر قابل پیشگیری بود. به دلیل شهرهای پرجمعیت بود که هر متر در شهر اهمیت داشت. برای استفاده بیشتر از زمین به طبقات بیشتری در هر ساختمان نیاز داریم.

امروزه آسمان ‌خراش‌ ها در سرتاسر جهان برای همین هدف ساخته می‌شوند. طراحی و ساخت این ساختمان های چند طبقه بسیار دشوار است، اما ممکن است بپرسید که ارتباط آن با ماشین آلات بلوک سازی چگونه است. برای کاهش وزن کلی ساختمان و مقاوم سازی ساختمان در برابر شرایط سخت طبیعی از بلوک های بتنی استفاده می شود. دستگاه بلوک سازی بتنی، بلوک های بتنی را برای این منظور تولید می کند. امروزه رایج ترین مصالح مورد استفاده برای دیوارها در سراسر جهان بلوک بتنی توخالی است که به دلیل مزایایی است که نسبت به سایر مصالح دارد. در اشکال و ابعاد مختلف برای مصارف مختلف تولید می شود.

دستگاه بلوک سازی بتنی

دستگاه بلوک بتنی در صورت سفارش در مدل های نیمه اتوماتیک یا بلوک زن اتوماتیک دستگاه چندان پیچیده ای نیست. اما این دستگاه بلوک سازی به دلیل برخورد با سنگ های ریز و سیمان و ملات سنگین باید از نظر مکانیکی محکم باشد وگرنه خیلی زود خراب می شود. دستگاه بلوک سازی بتنی از فشار و ارتعاش برای تشکیل انواع محصولات بتنی با قالب های مختلف استفاده می کند. همانطور که در زیر نشان داده شده است، دو دستگاه کلی بلوک بتنی بر اساس سیستم کاری آنها وجود دارد:

دستگاه بلوک سازی بتنی

انواع دستگاه بلوک سازی و مزایا و معایب

  1. دستگاه ساخت بلوک بتنی ثابت:

این ماشین باید بر روی یک پایه سخت و بتنی مستقر شود. این دستگاه از پالت برای تولید محصولات بتنی استفاده می کند. دستگاه تولید بلوک بتنی ثابت که به نام دستگاه آجر درهم تنیده نیز شناخته می شود دارای ظرفیت های مختلف و سطوح اتوماسیون مختلف است. انتخاب بهترین دستگاه برای استفاده شما مستقیماً به بودجه شما و کشوری که دستگاه در آن راه اندازی می شود بستگی دارد.

مزایای دستگاه ساخت بلوک بتنی ثابت

 ظرفیت های مختلف:

با توجه به تولید هدف شما، انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد. کوچکترین دستگاه بلوک بتنی PRS-400 نام دارد و می تواند 4000 قطعه بلوک توخالی را در یک شیفت هشت ساعته تولید کند. اندازه های بزرگتر PRS-600 PRS-800، PRS-1000، PRS-1200، PRS-1500، PRS-1800 و بزرگترین دستگاه ساخت بلوک بتنی PRS-2400 است.

این عدد از تعداد بلوک های تولید شده توسط دستگاه در یک پرس بدست می آید. یعنی PRS-400 می تواند 4 قطعه بلوک استاندارد در هر پرس و PRS-2400 می تواند 24 قطعه بلوک توخالی استاندارد در هر پرس تولید کند.

بلوک استاندارد به معنای بلوک با ابعاد 20 سانتی متر عرض 40 سانتی متر طول و 20 سانتی متر ارتفاع است.

 

دستگاه بلوک زنی ثابت

  1. دستگاه بلوک بتنی سیار:

دستگاه بلوک سازی متحرک بتنی که به دستگاه آجرسازی تخمگذار نیز معروف است دارای قابلیت جابجایی می باشد. اندازه آن کوچکتر است و در مقایسه با مدل های ثابت ظرفیت کمتری دارد. مانند هر دستگاه دیگری، مزایا و معایب خاص خود را دارد، برای انتخاب بهترین دستگاه بلوک توخالی برای جزئیات هدف شما توضیح داده شده است.

مزایا دستگاه بلوک بتنی متحرک

بدون نیاز به پالت

دستگاه بلوک بتنی متحرک به دلیل مکانیزم متحرک، برای تولید بلوک بتنی نیازی به پالت ندارد. بلوک های سیمانی را روی زمین فشار می دهد و به مکان جدیدی منتقل می شود. دیگر نیازی به پالت برای دستگاه بلوک بتنی سیار خود ندارید و این یک مزیت است، هزینه های خرید پالت و تمدید پالت های شما را پس از مدتی بارها کاهش می دهد.

مکانیسم کار ساده

در مقایسه با ماشین آلات ثابت، دستگاه ساخت بلوک بتنی متحرک ساده تر است. بیشتر فرآیند تولید به صورت دستی انجام می شود. این نیز یک نقطه ضعف است زیرا هنگامی که به صورت دستی کنترل می شود، میزان اشتباه بالاتر است و البته در مقایسه با کنترل خودکار فرآیند کندتر عمل می کند.

بدون نیاز به فونداسیون بتنی سنگین یا سقف

به دلیل متحرک بودن، نیازی به فونداسیون یا سقف خاصی برای دستگاه خود ندارید. محصولات بتنی در قسمت کیورینگ ساخته می شوند و در قسمت کیورینگ خشک می شوند. این معمولا توسط Sun انجام می شود.

مصرف برق کم

به دلیل سیستمی که دارد و به دلیل اینکه در مقایسه با ماشین های دیگر کوچک است، برق کمتری مصرف می کند و تقریبا بی صدا کار می کند.

بدون نیاز به نصب و نگهداری

برای نصب دستگاه بلوک سازی متحرک بتنی در کارخانه خود نیازی به راهنمایی، نصب و راه اندازی کارخانه سازنده ندارید و نیازی به پرداخت هزینه برای حضور تکنسین ها در کارخانه شما و نصب دستگاه ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخزن هیدرولیک آن را پر کنید و آن را روشن کنید.

از طرف دیگر، نیازی به صرف هزینه زیادی برای تعمیر و نگهداری ندارید. روغن کاری قطعات تعریف شده توسط کارخانه از خرابی دستگاه آجرسازی شما در دراز مدت نیز جلوگیری می کند.

دستگاه بلوک زنی متحرک

معایب دستگاه بلوک بتنی متحرک

در مورد مزایا صحبت کنیم، حالا بیایید طرف دیگر ماجرا را ببینیم و در مورد معایب صحبت کنیم.

ظرفیت کم:

همانطور که گفته شد این دستگاه کوچک است و تنها می تواند بین 2250 قطعه بلوک توخالی (دستگاه بلوک سازی متحرک بتنی) و 3750 قطعه بلوک بتنی توخالی (دستگاه بلوک سازی بتنی سیار تمام اتوماتیک) را در مدت هشت ساعت تولید کند.

گزینه های کمتر برای قالب ها:

دستگاه بلوک سازی متحرک بتنی نمی تواند برای خط تولید سنگفرش مناسب باشد که بتواند، سنگفرش تولید کند و برای بلوک های توخالی فقط چند قالب موجود است. همچنین می تواند سنگ های حاشیه ای تولید کند اما نه همه اندازه های آنها.

پرسنل بیشتر نسبت به ظرفیت:

چهار پرسنل برای کارخانه شما مورد نیاز است. دو نفر برای مخلوط کردن سنگدانه ها و آماده سازی ملات، یک نفر برای تحویل ملات به دستگاه بلوک سازی متحرک بتنی و یک نفر برای کار با دستگاه

فرآیند دستی آماده سازی بتن:

برای حفظ کیفیت یکسان برای محصولات خود لازم است مواد اولیه را با همان نسبت مخلوط کنید. با سیستم دستی، به طور کامل انجام نمی شود و آنقدر که لازم است دقیق نیست. این بدان معناست که اگر کیفیت محصول شما کاهش یابد ممکن است مشتری خود را از دست بدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.