3 دلیل برای رنگ آمیزی دیوارهای بلوک بتنی

3 دلیل برای رنگ آمیزی دیوارهای بلوک بتنی

بلوک‌های بتنی که با دستگاه بلوک زن ساخته می شوند ، نوع متداول مصالح ساختمانی در سازه‌های مسکونی، تجاری و صنعتی هستند.بلوک های بتنی بادوام، مقرون به صرفه، مستحکم، مقاوم در برابر آتش و با نگهداری کم هستند.با این حال، آنها عمدتاً در اثر رطوبت شروع به زوال می کنند.دیوارهای بلوک بتنی ، مانند سایر مصالح ساختمانی، برای محافظت در برابر عناصر به رنگ نیاز دارند.

قبل از رنگ آمیزی بلوک های بتنی، دیوار باید بازرسی شود تا از یکپارچگی و پایداری سازه اطمینان حاصل شود.تمام ترک‌ها، سوراخ‌ها، خراش‌ها و بریدگی‌های اصلی باید قبل از رنگ‌آمیزی با استفاده از مواد ترمیم بنایی تعمیر شوند.همچنین باید سطح دیوارهای بلوک بتنی را با شستشوی فشاری تمیز کرد تا گرد و غبار، کثیفی و رنگ قدیمی آن پاک شود.

مزایای رنگ آمیزی دیوارهای بلوک بتنی

رنگ آمیزی سطح بتنی به سادگی رنگ آمیزی چوب یا دیوار خشک نیست.انجام آن کار پیچیده ای نیست.با این حال، شما یک نقاش با تجربه می خواهید تا به پایان خوبی برسد.یک لایه رنگ تازه می تواند حیاط، حصار محیطی یا فضای حیاط خلوت را زیبا کند.رنگ آمیزی دیوارهای بلوک بتنی سه مزیت عمده دارد.

  1. جذابیت زیبایی شناختی

بلوک های بتنی می توانند ظاهری کسل کننده و خسته کننده ایجاد کنند.اکثر مردم فقط آنها را به رنگ خاکستری یا قهوه ای طبیعی خود رها می کنند ، زیرا نمی دانند که می توان آنها را رنگ کرد یا نمی دانند چگونه سطح بتنی را رنگ کنند.هر طرح حیاط خلوت با دیوار بتنی قهوه ای یا خاکستری مطابقت ندارد.افزودن رنگ می تواند ظاهر ملک شما را بهبود بخشد.

با گذشت زمان، دیوارهای بلوک بتنی قدیمی و حتی کسل کننده به نظر می رسند، رنگ های اصلی آنها کم رنگ به نظر می رسند.رنگ آمیزی این دیوارها می تواند فضای شما را سرزنده و جذاب کند.اگر یک دیوار بتنی در حیاط خلوت خود دارید، با رنگ کردن آن ، می توانید فضای بیرونی خود را به تناسب بقیه خانه خود تغییر دهید.

مزایای رنگ آمیزی دیوارهای بلوک بتنی

  1. حفاظت

بلوک های بتنی دارای سوراخ های هوا و حفره های کوچکی هستند که یک سطح اسفنج مانند را تشکیل می دهند، به این معنی که به راحتی رطوبت را جذب می کنند.به عبارتی دیگر ، بتن دارای سطح متخلخلی است که رطوبت را جمع آوری و دفع می کند که می تواند رنگ را ضعیف یا آسیب برساند.این عامل اصلی شکست رنگ بتن است.جذب اضافی همچنین می تواند از چسبیدن رنگ به سطح جلوگیری کند.

رنگ آمیزی دیوارهای بلوک بتنی به محافظت از بتن در برابر سایش و پارگی کمک می کند.همچنین با جلوگیری از آسیب بیشتر، عمر بتن را افزایش می دهد.آماده‌سازی مناسب، اجرای یکنواخت رنگ را تضمین می‌کند که در برابر لایه‌برداری و پوسته پوسته شدن مقاومت می‌کند.آستر آب بندی بتن از خروج رطوبت از بلوک ها و ضعیف شدن رنگ جلوگیری می کند

  1. تعمیر و نگهداری آسان تر

ابتدا بلوک های بتنی باید با شستشوی فشاری تمیز شوند تا به طور مکرر شکوفا شوند.تمیز کردن مناسب می تواند آلودگی ها را حذف کند و به ایجاد ظاهری یکنواخت تر کمک کند و همچنین برای عمر و چسبندگی رنگ ضروری است.

 یک لایه رنگ تازه روی دیوار بلوک بتنی شما ، زمان و تلاشی را که برای تمیز کردن و نگهداری معمول صرف می کنید ،کاهش می دهد.هنگامی که یک لایه رنگ به سطح اضافه می شود، لایه ای برای جلوگیری از آلودگی ایجاد می کند و اجازه می دهد دیوار شما قابل شستشو باشد.

کاربردهای مختلف دیوارهای بلوک بتنی

کاربردهای مختلف دیوارهای بلوک بتنی

دیوارهای بلوک بتنی را می توان به روش های مختلف استفاده کرد.تطبیق پذیری آنها برای رفع نیازهای مسکونی، تجاری یا صنعتی یکی از مزایای بزرگ آن است.در اینجا چند پیشنهاد در مورد راه هایی وجود دارد که می توانید از دیوارهای بلوک بتنی برای ملک خود استفاده کنید.

  • موانع امنیتی

اگر به دنبال راهی ساده و در عین حال مؤثر برای ایمن تر و خصوصی تر نگه داشتن مکان هستید، بلوک های بتنی به عنوان موانع امنیتی بزرگ عمل می کنند.می توانید از آنها برای انواع مختلف رویدادهای خاص، حفظ حریم خصوصی برای چشم انداز حیاط خلوت خود و محاصره ساخت و سازها استفاده کنید.

  • دیوارهای حائل

بلوک های بتنی برای ساخت دیوارهای حائل عالی هستند.آنها می توانند آب یا مواد ناخواسته محوطه سازی را از قسمت هایی از ساختمان شما دور نگه دارند.بلوک های بتنی سبک و بادوام هستند و برای سازندگان برای ساخت دیوارها ایده آل هستند.

حالا که این مقاله را مطالعه کردید ، پس چرا همین الان اقدام به رنگ آمیزی دیوارهای بلوک بتنی خود نمی کنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.