بلوک زن ثابت

دستگاه بلوک زن ثابت

بلوک سیمانی به قطعاتی گفته میشود که برای ساخت ساختمان ،دیوارو سقف و…کاربرد فراوانی دارد.

این بلوک ها برای کاربردهای گوناگون دراندازه ها و ابعاد مختلف طراحی و ساخته میشوند.

بلوک های سیمانی از نظر وزن به سه دسته سبک – نیمه سنگین و سنگین تقسیم بندی میشوند.

ضخامت وابعاد بلوک های سنگین نسبت به بلوک های سبک بیشتراست .

بلوک های سنگین برای ساخت دیوارهای محوطه کاربرد فراوانی دارند و بلوک های سبک برای ساخت سقف های تیرچه بلوک استفاده میشوند.

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی نیز ابداع شدند که با استفاده از آنها میتوان براحتی بلوک را تولید نمود.

برای ساخت بلوک های سیمانی و بتنی از دستگاه بلوک زن استفاده میشود.این دستگاه ساخت بلوک را با سرعت بالاتری به انجام میرساند.

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا مصالح را بر روی سینی دستگاه ریخته و سپس مصالح را به سمت قالب دستگاه هدایت میکنیم و همزمان دکمه ویبره را زده تا جاهای خالی قالب پر شده و مصالح متراکم شده و قالب کاملا پرشود.

بعد از پرشدن قالب، پرس به دفعات زده میشود.سپس سنبه بر روی قالب بلوک سیمانی نگه داشته شده و در انتها بلوک طی عملیاتی از قالب خارج شده و بر روی زمین قرار میگیرد تا خشک شود.

دستگاه بلوک زن در دو نوع اصلی ثابت و متحرک طراحی و ساخته میشود.

شرکت ماشین سازی سپاهان با داشتن سابقه طولانی و با شعار تخصص،تجربه و صداقت درزمینه طراحی،تولید و فروش ماشین آلات صنعتی ساختمان اقدام به خدمت رسانی به مشتریان عزیز درسراسر کشور نموده است.

یکی از مهمترین تولیدات این شرکت تولید انواع دستگاه بلوک زن و جدول زن است که شما میتوانید جهت ارتباط با این شرکت و خرید دستگاه بلوک زن ثابت کلیک کنید.

لازم به ذکر است که کلیه تجهیزات این شرکت دارای خدمات پس از فروش و تضمین میباشد.

معرفی دستگاه بلوک زن ثابت و نحوه عملکرد آن

دستگاه بلوک زن ثابت به یک نوع دستگاه صنعتی گفته می شود که در تهیه و ساخت بلوک های بتنی و سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات بلوک زن، یکی از ملزومات صنایع تولید مصالح و متریال ساختمانی محسوب می شود. انواع بلوک هایی که در پروژه های ساختمانی مشاهده می کنید و همینطور جدول هایی که در کنار خیابان و معابر عمومی نصب شده اند از طریق دستگاه بلوک زن ثابت تولید گشته اند.

بلوک های بتنی به عنوان مصالح ساختمانی در پروژه های ساخت و ساز برای ساخت دیوارها به کار می روند. این بلوک ها جزو متریال پیش ساخته محسوب می‌شوند که توسط دستگاه بلوک زن ثابت، تولید شده و به محل پروژه های ساخت و ساز انتقال داده می شوند. در عمل، فرایند نصب بلوکهای بتنی به این صورت است که بلوک ها بر اساس متراژ محوطه ساخت و ساختمانی و با در نظر گرفتن ابعاد، بلوک ها با طول و عرض و ارتفاع مشخص در کنار یکدیگر چیده شده و ملات ساختمانی مناسب برای اتصال بلوک ها به کار می رود.

اهمیت استفاده از دستگاه بلوک زن ثابت و تولید انواع بلوک های ساختمانی به ویژه زمانی مشخص می‌گردد که کیفیت ساخت و ساز و سرعت در اجرای پروژه ها مورد نظر باشد. با نگاهی بر پیشینه تاریخی تولید انواع بلوک های ساختمانی بتنی به راحتی می توان فهمید که حدود ۲۰۰ سال قبل، اقوام رومیان از ملات بتنی برای اتصال سنگ ها و ساخت بناهای عظیم استفاده می کردند. به طوری که بسیاری از اولین آثار بلوک چینی را می‌توان در بناهایی در اطراف شهر ناپل در ایتالیا مشاهده کرد.

  مواد اولیه قابل استفاده در دستگاه بلوک زن ثابت چیست؟

انواع بلوک های ساختمانی که توسط دستگاه بلوک زن ثابت تولید می‌شوند به طور عمده از بتن به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند. ساخت بلوک های بتنی شامل ترکیبی از مواد سیمان پرتلند، آب، شن و ماسه است. بلوک های بتنی که توسط دستگاه بلوک زن ثابت تولید شده اند دارای بافت خوب و فشرده به رنگ خاکستری روشن می باشند. یک بلوک بتنی معمولی حدود  ۱۷ تا ۲۰ کیلوگرم وزن دارد. با استفاده از دستگاه بلوک زنی که با پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا ساخته شده اند، این امکان برای اپراتور و کارگران فراهم می باشد که بلوک های بتنی را با درصد مشخصی از شن و ماسه، آب یا سیمان پرتلند مخلوط کنند. درصد مخلوط شدن هر یک از مواد اولیه منجر به تولید بلوک های محکم تر، خشک تر و یا یک ویژگی متفاوت می گردد. کارگرانی که با دستگاه بلوک زن ثابت کار می کنند می توانند طبق دستور کارفرما درصد هر یک از مواد سازنده بلوک ها را تنظیم کنند.

 فرایند ساخت بلوک از طریق دستگاه جدول زن ثابت

یک دستگاه دیگر که در راستای دستگاه بلوک زن ثابت برای تولید بلوک های بتنی و سیمانی استفاده می شود، دستگاه جدول زن ثابت است. تولید جدول های بتنی شامل چهار مرحله اساسی است؛ این چهار مرحله عبارت است از: مخلوط کردن مواد اولیه، ریختن در دستگاه، خرد کردن و کوبیدن. تمام این فرآیندها از طریق دستگاه جدول زن ثابت امکان پذیر است. بسیاری از کارخانه های تولید کننده بلوک بتنی، محصولات پیش ساخته بتنی را با درصد مختلف مواد اولیه تهیه می کنند. جدول هایی که از طریق دستگاه بلوک زن ثابت تولید می شوند برای جدول کنار خیابان ها، محوطه سازی تزیینی، جدول های کنار چمن ها، باغچه و مواردی نظیر این ها به کار می روند.

فرایند مخلوط شدن در دستگاه جدول زن ثابت

در اولین مرحله تولید بلوک های بتنی مقادیر مورد نیاز شن، ماسه و سیمان توسط نیروی گرانشی از طریق یک وسیله مکانیکی به تجهیزات متحرک در دستگاه بلوک زن ثابت منتقل می شود. سپس به داخل یک میکسر انتقال داده شده و به خوبی با هم مخلوط می شوند. تیغه های درون میکسر، بافت یکنواخت را برای مخلوط فراهم می آورند. در مرحله بعد در ادامه فرآیند، مقدار کمی آب به داخل میکسر اضافه می شود. اگر تولید بلوک های بتنی رنگی، مورد نظر باشد، افزودنی های رنگی و رنگدانه های معدنی نیز به مخلوط اضافه شده و مخلوط بتنی به مدت ۶ تا ۸ دقیقه توسط میکسر به هم زده می شود.

قالب گیری بلوک ها توسط دستگاه بلوک زن ثابت

موادی که در قسمت قبلی ساخته شده است به قسمت قالب گیری وارد می شود. قسمت های مشخصی که برای قالب گیری در دستگاه جدول زن ثابت قرار دارد، تعداد خاصی از بلوک را در هر در زمان مشخصی تولید می کند. این بلوک ها در قالب ها فشرده شده و توسط یک نوار نقاله زنجیره ای از دستگاه خارج می شود.

خشک شدن بلوک های سیمانی

بلوک های خارج شده از دستگاه بلوک زن ثابت به یک کوره پخت با ظرفیت نگهداری ثابت انتقال داده می شوند. کوره ها، حرارتی معادل حدود ۷۴ درجه سانتیگراد را برای بلوک های استاندارد و حرارت ۸۵ درجه سانتیگراد را برای بلوک هایی با وزن سبک اعمال می کنند تا پس از مرطوب شدن، بر اثر حرارت خشک شوند. این دوره حدود ۲۴ ساعت طول می کشد.

 

جدول زن ثابت

دستگاه بلوک زنی ثابت

قیمت دستگاه بلوک زن ثابت

بلوک زنی ثابت

بلوک زن اتوماتیک ثابت

بلوک زن تمام اتوماتیک ثابت

دستگاه جدول زن ثابت